مقارنة بين إتصالات أندرويد سمارت فون و أجهزة في نفس الفئة السعرية

نأتي لكم اليوم بمقارنة بين إتصالات أندرويد سمارت فون و الأجهزة المتاحة في نفس الفئة السعرية.


هناك 71 تعليقًا:

  1. اتصالات موبايل ولا ازود شوية واجيب LG

    ردحذف
  2. انا بسائل ياترى الرام والروم بتاعو كام ؟

    ردحذف
  3. انا نفسى اجيبه بس انا شايف تعليقات الناس بتقول انه بيسخن بسرعه و الكاميرا وحشه وكده ارجوك تفيدنى اجيبه ولا لا لان انا حدودى 700 جنيه والموبايل ده يعتبر اقضل موبايل فى الاماكانيات دى وبالسعر ده

    ردحذف
  4. انا مجربتوش بس منكلام الناس ان الموبايل ده وحش اوييييي

    ردحذف
  5. الروم 512 المتاح إستخدامه 145 ميجاالرامات 120 ميجاأنا منزل كل البرامج اللي الناس بتستخدمها بشكل يومي (فيسبوك و تويتر و فايبر و واتس أب) و شوية ألعاب خفيفة و مفيش أي مشاكل تتعلق الرامات أو الميموريالكاميرا مقدرش أقول قوية ... هي عادية و تؤدي الغرض بالنسبة لموبايل في السعر ده و متنساش أن فيها فلاش ... و ده شيء مش عادي أنك تلاقيه في موبايل لحد 1500 جنيه

    ردحذف
  6. طب انا قررت اشترية بس كلام الناس علية خلاني متررد وكمان انة بيقولوا البطارية بتقعد ساعتين او تلاتة بس

    ردحذف
  7. انا كنت هشتريه بس ناس كتير بتقول مش حلووووو

    ردحذف
  8. البطاريه معاك قعدت كام ساعه

    ردحذف
  9. tab ya sa7eb el saf7ah 2oly ana ageb dah wala samsung y ana shayef en dah a7san bas samsung y lama agy abe3o 7ayeb2a tamanoh feh

    ردحذف
  10. و الله يا باشا الأمر يرجعلك ... أنا أصلا ضد أن واحد يشتري جهاز مستعمل أيا كان طبعا فيه فرق كبير في حجم الشاشة و دقتها ... أنصحك تروح فروع شركات الموبايل ... بيبقوا حاطين الأجهزة للعرض و التجربة ... جرب و شوف الأحسن ليك

    ردحذف
  11. يعنى هو الموبايل اتصالات سمارت فون معروض للتجربه فى اى فرع من اتصلات ولا ايه لانى عايز اجربه قبل مااشتريه

    ردحذف
  12. ممكن تقولى ايه موديل المعالج ؟وهل ينفع وضع اندرويد ايس كريم ساندوتش ؟

    ردحذف
  13. المعالج Snapdragon S1 من شركة Qualcomm

    ردحذف
  14. المعالج Snapdragon S1 من شركة Qualcomm

    ردحذف
  15. شباب انا معايا التليفون هو كويس و كل حاجه بس مشكلته الوحيده ان الذاكره قليله
    مشكلة الجهاز معايا ان طرق الروت مبتنفعش معاه لكن لو حد ملوش فى الروت مش هتبقى بالنسبه ليه مشكله خالص

    ردحذف
  16. كلام حضرتك سليم جدا ... و لا تقلق من موضوع الروت ... أول ما الجهاز ينتشر برة مصر ... هيطلع طرق الروت بتاعته ... و ان شاء الله هنزل فيديو بطريقة عمل الروت
    الجهاز فعلا أنا مش شايف فيه مشكلة للمستخدم العادي اللي هينزل فيسبوك و تويتر و فايبر و واتس اب
    المشكلة عند المستخدم اللي بينزل برامج كتير ... و الروت إن شاء الله هيحل المشكلة دي

    ردحذف
  17. انا اليهمني سريع في الاعاي قوي في النت سريع هو مو حود في الحجات دي

    ردحذف
  18. y3ni etisalat smart phone fi auto rotation msln ????????????

    ردحذف
  19. معلش يا استاذ عايز طريقة تسطيب لعبة ومعايا ملف الداتا بس مش عارف اشغل اللعبة بسطبها بس بيطلب تغيل ملف الداتا وانا مش عارف ممكن اعرف ازاي

    ردحذف
  20. هوه مفيهوش عربي ؟

    ردحذف
  21. لا طبعا معنديش المشاكل دي ... رجعه طبعا و خد واحد غيره

    ردحذف
  22. معلش يا باشا هتعبك معايا شوية بس انا هحكيلك القصه كلها عشان مش عايز ارجعه على الفاضى
    ====================================
    انا نزلت لعبه اسمها اسبيدر مان اتش دى على الموبيل ولما فتحتها لقيت بيقولى انه لازم انزل ملفات حجمها 150 ميجا....المهم انا نزلتها بس عند 70 فى الميه لقيت الجهاز فصل .....الموضوع دا من اسبوع
    ====================================
    المهم من كام يوم كدة نزلت كام لعبه من جيم لوفت من النت بتاع الكمبيوتر من موقع كدة المهم نزلت حوالى 6 العاب وسبت الجهاز ونمت صحيت لقيت الجهاز مقفول
    ====================================
    كنت عايز بقى اعرف العيب مكن من الالعاب ولا من كارت الميمورى ولا من الموب
    ====================
    ومعلش لو هتعبك معايا وشكرا على اهتمامك

    ردحذف
  23. بص يا باشا ... صعب أوي جهاز ب 700 جنيه يشغل الألعاب التقيلة دي ... أنت محتاج جهاز ب 4500 جنيه عشان يشغل ألعاب تقيلة أوي كدة

    ردحذف
  24. يعنى كدة يا باشا مكن يكون من الالعاب صح
    ==============================
    ياريت بعد اذنك تدينى الاميل بتاع حضرتك عشان عايزك فى كذا حاجة كدا
    ==============================
    mryoyo10_10@yahoo.com
    ==============================
    skype........mryoyo2008
    =============================
    ومتشكر جدا على المتابعه

    ردحذف
  25. معلش انا عارف والله انى بتعبك بس انا مستخدمتش الجى ميل قبل كدة قولى انزل برنامج اية من على الكمبيوتر.....

    ردحذف
  26. انا سطبت خلاص يا باشا الجوجل توك
    ==========================
    alyhussain2008@gmail.com

    ردحذف
  27. بص هو انا شايف ان الجهاز ده جامد جدا بالنسبه لسعرو بس يا ترى هو احسن ولا ال BBM ???

    ردحذف
  28. قصدى عشان النت و الشيرينج بتاع الفيسبوك و كده

    ردحذف
  29. لا الحقيقة أنا مش بحب البلاك بيري خالص ... لأنه مقيد جدا في برامجه و لازم تشترك في الخدمة بتاعة البلاك بيري

    ردحذف
  30. الكاميرا بتاعته صحيح مش حلوه

    ردحذف
  31. هو الموبيل دا تبع شركة ايه بالظبط ؟ سامسونج ولا نوكيا مثلا ولا ايه بالظبط ؟؟؟

    ردحذف
  32. ZTE
    بس منصحكش بيه دلوقتي... ظهر بدائل في نفس الفئة السعرية تعتبر أقوي ... زي السامسونج جلاكسي بوكيت

    ردحذف
  33. طب ممكن تكتبلي اسم الموديلات الاندرويد سامسونج في نفس الفئه السعريه ؟؟

    ردحذف
  34. samsung galaxy pocket s5300 و ده فيه منه شريحة واحدة أو شريحتين و سعره مقارب جدا لموبايل إتصالات

    ردحذف
  35. السلام عليكم هل ممكن انا الموبيل ده يشغل العاب ع النت ولا لأ

    ردحذف
  36. بعد ازنك بس سؤال ياريت ترد عليا بسرعة علشان انا لسه جايب الموبيل من شهر والشاشة اتكسرت بس الشاشة الخارجية اللي بره التاتش محصلوش اي حاجة والجهاز شغال زي الفل زي الاول بالظبط مفهوش اي حاجة عايز اعرف هو الجهاز ليه زي شاشة خارجية بتحمي الشاشة اللي هي الاصلية بتاعت التاتش نفسة ولا الكلام اللي بقولة غلط
    ياريت رد علشان انا محتار جداً ومش عارف الجهاز فيه اي عقبال ما اودية التوكيل بكرة

    ردحذف
  37. في حالة وجود أي إستفسارات .. يرجي الضغظ علي كلمة الدعم الفني بالأعلي و ترك إستفسارك و سوف نقوم بالرد عليك في أقرب وقت.

    ردحذف
  38. السلام عليكم انا كنت عايزه اعرف samsung galaxy pocket s5300 افضل من Etisalat Smart Phone عشان محتاره بين الاتنين ارجوالرد و شكرا

    ردحذف
  39. في حالة وجود أي إستفسارات .. يرجي الضغظ علي كلمة الدعم الفني بالأعلي و ترك إستفسارك و سوف نقوم بالرد عليك في أقرب وقت.

    ردحذف
  40. tab ana gyely elghaz da w samsung galaxy s2 high copy welmfrod ana a5od wa7d wa5oya ya5od wa7d da a7sn wla da ?!!!

    ردحذف
  41. خد اللي ذاكرته الدخالية أكبر

    ردحذف
  42. 5od el samsung galaxy s2 bs hwa bkam ana mgrbo m 3 as7abi hlw awy w bfkr ageeb wahed

    ردحذف
  43. انا عايز اعرف بيظهر صور على الفيس بوك

    ردحذف
  44. anA 3AYZ 7AFZ LL MOPYL DA

    ردحذف
  45. علي فكرة الجهاز ممكن يعد اكتر من يوم علي شحنة واحدة ده لو انت شغال بيه من غير توقف

    ردحذف
  46. الموبايل بتاعي فعلا بيقل لوحده ساعات ببقى عامله ستاند باي اجي افتحه الاقيه مش شغال قفل لوحده المشكله دي مش عندي بس انما عند واحد تاني بعتلي شكرا

    ردحذف
  47. عندي مشكله في الفيس بوك الحديث 2.0 بيقف لوحده ويقفله crash اضطريت اني نزلت او رجعت 1.9.7 القديم وكمان في برنامج Skype واحيانا Viber لان الموبايل راماته ضعيفه اطريت اني اشيل برامج كتير الميموري صغيره حتى بعد الرووت بس ميزة الرووت اني شيلت برامج ونقلت برامج مينفعش تتدلت او تتعدل وده فضى مساحه كبيره وخلى الموبايل اسرع واحسن

    ردحذف
  48. الراجل بيسأل علي S2 صيني مضروب يا محمد مصلح ... مش بيسأل علي موبايل سامسونج الأصلي

    ردحذف
  49. أنا جربت الموبايلين وشوفتهم مستخدمي الجالكسي اس كانوا مبهورين اول ما شافوا اتصالات لكن في رأي ساسونج احسن كتير الكاميرا نفس القوه لكن ساسونج احسن سامسونج لا يدع الفيديو كول في اسكايب لكن اساسا اتصالات في اسكايب ذي الزفت وبيفصل على طول مبعرفش اتكلم فيه اتصالات فيه فلاش وكاميرا تانيه غير سامسونج لا يدعمهم شاشة اتصالات أكبر لكن لا هيا ولا ساسونج شاشه زفت التاتش في ساسونج خصوصا في الكتابه بيكون احسن من اتصالات اخطاءه قليله
    أهم ميزه لساسونج انه راماته والانترنال ميموري كبيره كويسه أوي بيستحمل برامج كتير وبيشتغل بينهم كويس
    ساسونج تقريبا ممكن اعمل ابجريد او ابديت للسوفت وير غير اتصالات
    سامسونج منتشر عالميا أكتر فالدعم الفني فيه احسن
    مشكله في السامسونج انه مش بيجي بكابل يو اس بي ولا كارت ميموري ولا هاند فري حتى لكن اتصالات احسن في الحته دي
    اتمنى تكون معلومات مفيده اختار على حسب اختياراتك لو عايز برامج كتير وكده خليك في السامسونج لو عايز حجم شاشه كبير وموبايل يأدي الغرض خليك في اتصالات

    ردحذف
  50. مشكلة فيسبوك 2.0 موجودة برضه في سامسونج جلاكسي Ace
    و هي بالفعل مشكلة الرامات القليلة

    ردحذف
  51. على فكره العيب ده موجود عند ناس كتير ومنهم انا وواحد بيبعتلي الموبايل يا جماعه بيفصل لوحده من غير اي حاجه تشتغل عادي وتحطه على استاند باي اجي افتحه الاقيه مقفول لوحده من غير اي حاجه معرفش ليه

    ردحذف
  52. لسه موجود موبايل اتصالات سمارت فون ولا خلص علشان عاوز اشتريه واشتريه منين انا من المحله الكبري وشكرا

    ردحذف
  53. التليفون دة ب590 جنية في طوخ القليوبية

    ردحذف
  54. هل موبيل سمارت فوون اتصالات فيمكالمات صوتية وفيديو كوول من ياهوو واسكايب وواتس اب

    ردحذف
  55. Anonymous قولى بقه عملت ايه فيه لما حصل كده عشان انا عندى نفس القصة

    ردحذف
  56. لوسمحت انا عايز اعرف الفرق بين السمارت فون القديم و السمارت فون الجديد (E-11) و يريت بسرعة علشان انا عاوز اشترى واحد و شكرا

    ردحذف
  57. بجد يا جماعه موبيل رهيب والله

    خفيف جدا بالنسبه للمستخدم العادى
    وبجد حاجه روعه انصح اى حد هيشترى تليفون فى نفس السعر كدا

    يجيب اتصلات سمارت فون

    ردحذف
  58. طيب انا قررت اني اجيب واحد بس كنت عايز اعرف هوه في فلاش بلاير للنت ولا ايه ؟
    و هينفعني ف الشات ولا الكتابه عليه هتبوظه ؟
    و حتت انه بيسخن بسرعه ده قلقاني جدااا ،، ياريت رد بسرعه

    ردحذف
  59. انا عايزة اعرف اجيبوا ولا لا اصلى اهم حاجات عندى التاتش سريع والنت سريع وتحميل الالعاب والذاكرة بتاعتوا كتيرة ولا لا وكمان والفلاش بتاعواوينفع لما اتكلم يبقى حلوة ولا لا والزراير تبوظوكمان بيسخن ولا لا ونعود نشحنوا كل شوية ولا اية يارايت تقوله الصراحة اجيبوا ولا لاويارايت مفيش وقول الصراحة عشان مجبهوش على الفاضى

    ردحذف
  60. لو سمحت هو فية FLASH PLAYER وكاميرة امامية وشكرا وارجو الرد

    ردحذف
  61. بص اولا هو كاميرتو حلوة جدا بس اها هو بيسخن بسرعة احسنلك هات جلاكسي ستار امكانيات جامدة جدا وانا هجيبة ابحث ولو مش مصدق عنو ف جوجل وهو ب 650 جنية

    ردحذف
  62. طاب اتصالات ولا جلاكسى ace

    ردحذف
  63. الجهاز زي الفل والمشكلـــــــــة الكـــــــــبري اللي ملهاش حـــل مســـــــاحة القرص الخاصة بالهاتف وبعدين الفيـــــس او الوت ســـاب او الفيــــبر لما بيشتــــغل ويفــــتح بعـــد ثوانـــي قليلة بيقــــقفل ويعمـــل ريسترت لان طبعا الجهاز مساحة الذاكرة منخفــــضة جدا فمتقــــدرش تستـــــــوعب صفحــــــة كاملة زي الفيــــــس بوك لذالك تـــــم تصنيــــــع تلك الجهاز حســـب اتفاقية مع المصنع وشركــــة اتصالات حتـــــي لا يحتقــــــر تلك الجهاز السوق العالمــــــي فطبعـــــا عملـــــو ذاكــــرة الهاتف منخـــــــفضة جدا وعمــــــتن دي كلها توقعات مني مش الحقيقة لاكـــــــــــن في اخر المطاف لو قدرنا ننزل برنامج زي الروت او عمـــــل اي مساحة احطياطية لللجهاز يبقـــــــي كدة اشــــــــــــطة اوي ولو حد قدر يتخطي العقبة دي يا ريت ميبخلش علينا بيها اخوكم محمد سلومة 01116387210

    ردحذف
  64. هام جدا

    انا التليفون معايا سنه
    وعارف عنه كل حاجه بالتفصيل الممل وجربت عليه حاجات كتير
    و الرامات و المساحه صغيرين جدا
    وعملت له روت علشان ازود الرام بس الkrenal مش بيدعم ال swap
    فانا عايز انزله روم معدله
    بس مش لاقي له حاجه خالص علي النت
    لو حد عارف اي حاجه يكلمني
    وله الثواب
    01018973480

    ردحذف

© Copyright 2015. Website by Way2themes